Gebruik jij Instagram Stories al voor jouw bedrijf? Je kunt er namelijk een waardevolle band opbouwen met jouw doelgroep. Het is niet moeilijk, want we geven je gewoon een aantal tips.
Tip 1: wees persoonlijk
Iets plaatsen op Instagram Stories hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Je mag namelijk dicht bij jezelf blijven. Neem je volgers mee achter de schermen door je werknemers aan het werk te laten zien. Laat zien hoe een traditionele werkdag eruit ziet en deel ook wanneer jullie een personeelsuitje hebben. Door het gezicht achter het bedrijf te tonen gaat de doelgroep je vertrouwen. Wanneer ze het idee hebben dat ze je kennen zullen ze eerder iets van je kopen.
Tip 2: gebruik de mogelijkheden van Instagram Stories
Gebruik alle opties die Instagram Stories te bieden heeft:
- Polls
- Het insturen van vragen
- Quiz
- Het delen van je locatie
- Het vermelden van een ander Instagramaccount
- Jouw beurt (nieuwe functie van IG om meer interactie aan te moedigen met andere accounts)
- Muziek
- Hashtag
- Donaties
- Link (naar je website natuurlijk)
Door deze opties van Instagram kun je in contact komen met je volgers. Hoe meer interactie je hebt, hoe gunstiger het algoritme wordt. Jij komt eerder in de feed te staan van je volgers en staat ook bovenaan in de stories. Zo vergroot je je bereik en straks ook merkbekendheid.
Tip 3: deel waardevolle informatie
Geen idee wat je moet posten? Deel waardevolle informatie over jouw dienst of product. Je kunt uitleggen hoe je een product gebruikt. Je kunt vertellen over nieuwe ontwikkelingen in je branche. Je kunt middels een Q&A de meest gestelde vragen over jouw bedrijf beantwoorden. En zo kunnen we nog wel even doorgaan… Door waarde te delen aan de hand van nieuwsupdates en tips wordt de de doelgroep getriggerd om jouw account te blijven volgen. Je bewijst in de stories dus eigenlijk waarom ze jou echt nodig hebben. Je wekt de interesse op en spoort vervolgens aan op een toekomstige aankoop.
Tip 4: maak Instagram Stories templates
Maak het jezelf makkelijk door templates te maken waar je bijvoorbeeld een product uitlicht, een nieuw blog mee promoot of waar je een (nieuwe) werknemer mee introduceert. Dit kun je eenvoudig zelf doen in Canva, waar je heel wat verschillende templates voor in je stories vindt. Zowel betaald als gratis. Je kunt ook je designers op de schouder tikken voor unieke designs die passen bij je huisstijl. Je hoeft dan alleen een afbeelding te plakken in de stories en klaar is kees.
Tip 5: recycle oude posts
Je hoeft niet elke keer nieuwe content op te hoesten. Je kunt namelijk posts eenvoudig recyclen in je stories. Je denkt misschien: maar dan worden mijn volgers helemaal gek! Maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar een klein deel van je volgers zien – jammer genoeg – al je posts, reels en dus ook stories. Daarom kun je content heel goed hergebruiken.
Maak bijvoorbeeld:
- van een blog een Instagram post
- van een Instagram post stories
- van een blog meerdere reels
Zie je, je hoeft het wiel niet nog een keer uit te vinden.
Geef een reactie